søndag 24. mai 2009

Trening, trening og litt mer trening!

Ja nå har vi hatt noen dager med masse trening! Startet på torsdag med treningssamling på Stjørdal. Der begynte vi med spor på asfalt! Kjempeartig men også litt vanskelig tror jeg. Mira klarte å gå spor på asfalt men de måtte ikke være for lange. Da datt hun ut. Vi trente også overgang gress/asfalt og gress/grus. Det gikk ganske greit. Går ikke så lange spor nå til å begynne med. Men vi har mye å trene på fram til neste treningssamling!

På fredag måtte jeg jobbe litt. Greit å tjene litt penger! Går med litt til utstyr og kurs og diverse!! Hehe!
I 12-tiden kjørte vi opp til hytta. Der holdt mamma og pappa på å male. Hytta skal pusses opp. Jeg la et spor til Mira på kvelden som hun gikk på lørdag. Det gikk ganske greit. Men hun går litt med nesen opp.... Når jeg var ferdig la jeg ut to vikler og et spor som hun skulle få gå senere på kvelden. Her er det maksimalt utnyttelse av tiden!
Mens vi ventet på at det skulle bli kveld gikk vi en tur og jeg bar inn resten av veden.
Så i seks tiden dro vi og trente igjen. Hun går greit i sporet men roter litt i vinklene. Så der må jeg trene litt... Må prøve å få noen tips til hvordan jeg kan trene inn gode vinkler. Det andre sporet gikk hun kjempebra! Ikke noe problem med vinkler der.
Før vi kjørte hjem til middag la jeg ut et spor som skulle få ligge over natta.

Søndag morgen kjørte vi ned og gikk det siste sporet for helga. Denne gangen gikk hun med nesen god nede i bakken. Og gikk kjempebra helt fram til den siste vinkelen. Da rotet hun litt og gikk et godt stykke forbi ( Litt min feil også som ikke husket helt hvor jeg hadde gått og lot henne går litt for langt!!) Men etter en liten stund skjønte hun at det ikke var der jeg hadde gått og snudde og gikk tilbake, og fant sporet og gikk rett bort til skanken!!
Selv om hun går bra og finner slutten så har vi en del trening å gjøre! Men desverre ikke så lang tid å gjøre det på! Den første prøven vi skal være med på er i Selbu 4 juli. Over en mnd til men skal jobbe noen helger og utstilling...så vi får trene intenst når vi først kan!!

På vei hjem til Trondheim kjørte vi innom Selbutunet og tok en liten tur på Agilitybanen. Merket at Mira var sliten og at det var varmt. Hun var litt ukonsentrert. Men vi kjørte noen hopp og tunnel. Greit å få en avveksling og gjøre noe annet!

Nå ligger hun er i senga å slapper av. Tror hun er litt sliten etter mye trening! Men hun har bare godt av det!

Til uka blir det ID-spor trening. Skal prøve på et spor hver dag. Og så blir det blodsportrening igjen til helga! Puh!!

Ingen kommentarer: