tirsdag 5. mai 2009

Liten oppsummering fra helga!

Her kommer en liten oppsummering fra helga!

Torsdag etter jobb kjørte jeg og Mira opp til hytta. Vi kom ikke opp før syv tiden så ble ikke tid til så mye annet en en liten tur.

Fredag våknet vi til knallvær! Og etter frokost kjørte jeg ned til Bjørga for å legge et blodspor. Årets første! La et helt greit spor med vinkler og blodopphold. Tilbake på hytta ble det litt soling før jeg begynte å lempe inn ved i bua. Pappa drev å rev ned pipa og muren inne, mens mamma ryddet bort murstein. Nå er hytta ribbet inne og klar for nytt gulv og kjøkken!
Ut på kvelden i seks tiden tok jeg med Mira ned og gikk sporet. Det gikk kjempebra!! Hun hadde ikke glemt hva hun skal gjøre. Fant skanken og bar den til bilen. Var ganske varmt så hun var helt utslitt etterpå og sov resten av kvelden!

Lørdag kjørte vi ned til Selbu for å være med på Hoinndagan 2009. Først var vi på et hundemassasjekurs. Fikk en del tips og råd om hvordan jeg kan masere henne og hvordan forebygge skader. Så var jeg festivalvert på et kurs om hverdagsproblem. Mye av det samme som vi hadde lært på mental trening kurset men spennede å observere likevel!
Etter en dag med mye inntrykk og mye folk og hunder var Mira utslitt når hun kom hjem.

Søndag var det igjen nedover til Selbu. Jeg var først festivalvert på et kurs om Hundens språk. Veldig spennende! Så hadde jeg resten av dagen fri. Jeg tok med meg Mira og gikk litt rundt. Gikk også for å se gruppefinalene og Best in Show finalen på valpeutstillinga. Mest for at Mira skulle venne seg til å være blandt masse folk og hunder. Det gikk kjempebra og hun var overaskende rolig! Best in Show ble forresten vunnet av en Engelsk Springer Spaniel! Gratulerer Vanja!
Før vi kjørte hjem dro vi innom Agility banen. Mest for å se om Mira husket noe. Har jo ikke trent Agility siden januar. Det gikk kjempebra! Mira husket det hun! Tok tunnel, tre hopphinder, mønet, lengde, tunnel og tre hopphinder. Uten problem! Kommer nok ikke til å satse så mye på Agility framover siden jeg tenker å konsentrere meg om ID-spor og Blodspor i sommer. Men artig å trene litt av å til!

Har vært en begivenhetsrik helg med masse inntrykk.
Planen framover blir å trene mer ID-spor og blodspor.
Blir utstilling til sommeren og noen blodsporkonkuranser!
Gleder meg

Ingen kommentarer: