mandag 9. august 2010

Klubbmesterskap

Ja da er nok en helg med blodsporkonkurase over.
Denne gangen var det klubbmesterskap i STBK.
Jeg og Mira kjørte opp på hytta på onsdag. Jeg skulle i møte i blodsporkomiteen så da passet det bra å kjøre opp da. Torsdag trente vi et motivasjonsspor. Lå 4 timer med flere vinkler og to sårleier.
Mira gikk sporet kjempebra og markerte begge sårleiene!!

Fredag kjørte jeg ned til Selbu for å legge ut de to sporene jeg skulle være sporlegger på. De samme to som jeg hadde på Selbuprøven.

Lørdag var det klart for klubbmesterskapet. Ble en varm dag med sol fra nesten skyfri himmel.

Siden Mira var på slutten av løpetiden måtte vi starte sist til vår dommer. Derfor gikk jeg de to sporene jeg var sporlegger på først. Begge hundene der klarte oppgaven fint og begge fikk en 1. premie.

Så var det endelig vår tur. Startet bra men ved første vinkel gikk hun på noen elgspor. Vet ikke hvor ferske de var, men uansett ombestemte hun seg og gikk tilbake og fulgte sporet. Sporet bra men litt vel hektisk. Spesielt i tapsarbeidet. Mulig det er fordi det var litt varmt og tørt... Fant skanken og alt i alt er jeg fornøyd. Dommeren hadde trukket på tempo i tapsarbeidet så det ble en fin 1.premie på oss. Fin opplading til NM det!

Klubbmester ble Kristin Kolåseter med Otto! Med 1.premie med HP. Otto ble samtidig Norsk ViltsporChampion!! Kjempegrattis til Kristin! Vel fortjent!

2 plassen gikk til Hilde Kolstad med Tikila (1.premie med HP). Og 3 plass gikk til Anne Langerud med Poa (1.premie) Grattis til begge to :)

Da er det bare en blodsporprøve som gjenstår i årets sesong. Og det er NM. Gleder meg veldig til det men kjenner nervene begynner så smått og komme! Tenker på alt jeg skulle ha trent på, men det er for sent å begynne å trene på noe nå. Får bare håpe all treningen vi har lagt ned gir resultater og at Mira går så bra som jeg vet hun kan. Blir et lite motivasjonsspor i løpet av uken, ellers skal vi bare lade opp til helgen!
Har ingen ambisjoner eller forventninger. Skal være fornøyd om vi finner skanken!
Håper på litt regn og lavere tempratur til helgen. Og at alle turgåerne i bymarka holder seg borte :P Kan hjelpe på det :) Kommer med ny oppdatering neste helg :)

Ingen kommentarer: