søndag 13. juni 2010

Sporprøvehelg i Åfjord



I helga har jeg og Mira vært i Åfjorden på nye blodsporprøver.
Og det har vært en fantastisk helg!
Første sporet på lørdag gikk i et veldig ulent terreng med mye opp og ned og over og under. Det var tørt og varmt men Mira jobbet knallhardt. Hun markerte også sårleie for første gang på en prøve!
Vi fikk en 1. premie for den innsatsen :)
Men den største dagen har vært idag!
Var vått i marka og Mira startet sporet i sitt vanlige tempo! Holdt igjen så godt jeg kunne. Plutselig hører vi at det flyger opp en eller flere fugler i nærheten. Mira ble helt stiv men forsatte å spore. Etter noen meter opp på en åpning begynte hun å jakte. Ble helt vill å luktet inni alle busker og kratt. Var tydelig at hun ikke sporet da. Når hun begynte å gå nedover der vi hadde kommet fra stoppet jeg henne og tok henne litt tilbke, strøk henne for å roe henne og sa "spor". Etter en rundering tok hun opp sporet og dro meg med. Etter å sporet bra et godt stykke vinklet hun til venstre. Jeg så det var elgspor der men viste ikke om det var de hun fulgte eller ikke. Etter en liten stund snur hun og går tilbake! Jeg skjønner ingenting men følger etter. Tar opp sporet igjen og går fram til skanken!! Gjett om jeg var stolt og fornøyd med henne da!!!
Var spent på resultatet når det skulle leses opp. Å jaggu fikk vi ikke 1.premie med HP og ble prøvens 2 beste hund! Og ikke nok med det ble Mira helgas beste hund!!!
Må si det kom en liten tåre av glede da ja :)
Er veldig deilig at vi får lønn for all treningen vi har lagt ned :)
Må også gratulere Lise med Tikila som ble prøvens beste idag, og Hilde med Dina som ble nr 3. Også de fra spanielklubben avd trøndelag og STBK :) Grattis :)
Har vært en topp helg, og nå er vi utslitte begge to. Blir nok tidlig kveld idag!
Neste prøve blir om to uker. Selbuprøven. Da skal jeg også være sporlegger for aller første gang! Gruer meg!!!

Ingen kommentarer: