mandag 13. juli 2009







I dag har Mira vært til dyrlegen og blitt HD røntget. Tok samtidig tannstein.
Får vite resultetet på HD om ca to uker. Spent på hva det blir.
Leverte henne til dyrlegen kl 09 i dag tidlig og hentet henne 16.30. Var lenge å være borte fra go' jenta ja! Syntes så synd på henne når jeg hentet henne. Hun var ikke helt våken enda. Sjangle bortover gulvet! Men nå virker hun å være seg selv igjen!
Jeg har også fått bevist at Mira er en fuglehund!
Forrige uke gikk jeg tur med henne i skogen. Hadde strikkbånd i belte rundt livet. Når vi gikk på stien fløy det plutselig en fugleunge opp rett ved siden av Mira. Den fikk hun selvfølgelig tak i! Jeg skulle prøve å få henne til å slippe den men hun låser jo kjeven! Etterhvert begynte hun å slippe opp litt og da skulle jeg prøve å ta den men da tok hun å svelgte hele fuglen! Er bare Mira om får til sånt! Ble en tur til dyrlegen men det gikk bra. Hun ble ikke dårlig heldigvis!
Det har også blitt litt trening. Søndag trente jeg sammen Kate og Tove på City Syd. La et spor opp og ned en metalltrapp til Mira. Gikk greit opp trappen. Og hun viste godt hvor sporet gikk. Men når vi skulle ned trappa så nektet hun. Tok litt tid før jeg endelig fikk henne ned! Det siste sporet gikk velig bra. En liten trapp der også...men den valgte hun å hoppe ned istedet!
Jaja. Vi må trene mer på trapp hvertfall!
Reiser på hytta i morgen. Da blir det blodsportrening!

1 kommentar:

Tone sa...

Halloen, og tusen takk for grattis!
Riktig god sommer til dere!! :)
Sommerhilsen fra Tone og Kristian og cockerbanden.