onsdag 30. november 2011

Oppdatering :)




Da er det på tide med litt oppdatering!
23.09.11 kom Leander til verden. Etter det har vi ikke gjort så mye annet enn å gått tur å kost oss.
Men to utstillinger har vi vært på nå på slutten av sesongen.
Den første var i Orkanger 12 nov. arrangert av Orkdal Hundeklubb.
Dommer var Rony Doedijns.
Izzie fikk Exl og Ck og ble 2. beste tispe.
Her er kritikken hennes:
"Beautiful young bitch. Lovely type, size and tempr. Very nice head and expression. Typ. top+underline. Needs to get bit more stabilisation in front when stand. Corr. rear angul. Well developed body for age. Typ. topline, croup + tailset. Well developed body. Nice coat quality and colour. Very well presented"
Så var det klart for årets siste utstilling. 26-27 november, Dogs4All på Lillestrøm. Dette var norsk vinnerutstilling og Izzie hadde mulighet for norsk juniorvinner tittel.
Vi reiste nedover på fredag sammen med Hege, Winton og Lotta. Med oss hadde vi også med oss cockeren Alvin.
Vi skulle stilte på lørdag for dommer Frank W. Bjerklund.
Det ble exl og ck på Izzie men det ble desverre ingen tittel. Hun ble nr 2 i juniorklassen slått av søsteren Maya - Zelini's Golden Goal.
I beste tispeklasse ble hun ikke plassert.
Her kritikken til Izzie:
" Meget søt tispe med fine linjer. Vakkert hode. Utmerket hals og skulder. Herlig kropp for alderen. Velvinklet bakpart og god benstamme. Utmerket pelskvalitet. Beveger seg meget fint fra siden. Noe trang bakfra og runder litt mye over krysset"
Etter vi var ferdig brukte vi resten av dagen på å gå rundt å se på alle stand'ene som var der. Vi benyttet anledningen til å fotografere Izzie. Ble veldig fornøyd med bildene :)
Nå blir det en pause fram til utstillingen på Sunndalsøra i april.
Fram til sommeren prioriterer vi blodspor, men skal prøve å stille på Sunndalsøra og Spanielklubben og NKK sine utstillinger i Trondheim.

lørdag 17. september 2011

Godkjent ettersøkshund!!

Idag har Mira gått fersksporprøve sammen med Hilde.
Resultatet ble godkjent ettersøkshund med 1.pr :)

Hilde må ha ført en hund til godkjenning for å starte på dommerutdanning og fikk derfor låne Mira siden hun gjerne går ferskspor. Har ikke trent henne noe på dette på forhånd men vet hun gjerne vil gå elgspor når vi går sporprøver så tenkte det bare var å prøve.
Og det gikk strålende! Litt hard i lina men ellers en flott kritikk :)

Kjempestolt av Mira og Hilde!!

onsdag 7. september 2011

Oppsummering av årets sporsesong!

Litt sen oppdatering her, men nå kommer hvertfall resultatet fra NM. Og oppsummering generelt av sporsesongen.

Mira og Hilde gikk et kjempespor på NM og ble belønnet med 1.pr! Er kjempestolt av Mira og veldig takknemlig for at Hilde gikk med henne for meg.
Hilde var også veldig fornøyd med sporingen til Mira. Hun hadde gått konsentrert og til og med markert sårleie! Kritikken tok Hege med så den er fremdeles i Trondheim. Får legge ut den senere når jeg får den.

NM var den siste konkurasen for oss i år og det er derfor på tide å oppsummere hvordan sesongen har vært.
Vi har desverre vært litt uheldig underveis men er veldig fornøyd med Mira og hvordan hun har arbeidet med sporene.
Årets høydepunkt er 1pr og prøvens 3. beste hund på Smøla. 1 pr med HP og prøvens 2. beste hund i Åfjord og selvfølgelig 1 pr på NM :)

Planen var at Izzie skulle debutere på klubbmesterskapet i august, men pga at jeg ble sengeliggende måtte vi avlyse det. Det ble desverre ingen prøver på henne i år men vi kommer sterkere tilbake til neste år :)

fredag 26. august 2011

NM i blodspor i helga

Da er Mira på vei til Ørskogfjellet og NM i blodspor sammen med Hilde og Lise.
Veldig rart å ikke ha henne her hjemme men vet hun blir tatt godt vare på :)

Jeg kommer til å sitte her hjemme i morgen å bite negler å håpe at Hilde og Mira kommer seg vel gjennom sporet i morgen og at de får et bra resultat :)

Ønsker ellers alle andre kjente lykke til!

Krysser fingrene spesielt for Hilde og Mira-jenta mi :)


lørdag 6. august 2011

Litt oppdatering!

Izzie har vært til full sjekk inkl øyelysing, HD-røntging og dna-testing.
Hun er avlest med A-hofter! Fri/clear for fucosidosis.
Øyelyst u/a gonioskopering. Ellers mild ektropion (hengende øyelokk) og et par øyehår som var på grensen. Det påvirker ikke henne, men med tanke på avl må vi finne en hannhund med perfekte øyne. Eneste vi ikke har fått svar på da er Cord-1 testen.
Mira er trukket ut til å gå NM i blodspor!
Desverre så har jeg fått beskjed om å holde meg rolig resten av svangerskapet, og kan ikke gå med henne selv. Men Hilde er så grei og skal ta henne med og gå med henne for meg!
Ellers har vi trent litt kaninspor og apportering før helga. Her er noen bilder :)

søndag 31. juli 2011

Litt bilder!






Mira, Izzie og Toja
Mira og Izzie



fredag 8. juli 2011

Izzie 1 år idag!!

Idag er Izzie 1 år! Tiden har gått kjempefort! Synes ikke det er lenge siden jeg var å hentet henne!
Izzie er for tiden litt fjortis og tester ut grenser! Men alt i alt er hun en fantastisk hund som er trygg på det meste og som man kan ha med seg overalt uten problemer. Feiring av dagen blir en tur på hytta i Tydal. Der skal vi trene litt spor tenker jeg!
Tusen takk til Heidi på Kennel Zelini for at jeg fikk denne flotte hunden!
Har ellers vært lite oppdateringer her i det siste. Men det betyr ikke at vi har ligget på latsiden.
Vi har vært på dobbeltutstilling på Oppdal. Der ble Izzie 2. beste tispe med cert begge dagene.
Så var jeg og Mira på blodsporprøve i Selbu. Der ble det en 0 på oss. Mira var mye mer interessert i å gå elgspor enn blod denne dagen!
Så sist helg var det utstilling igjen. Lørdag var det spanielklubben avd trøndelag som arrangerte. Der ble det blått på Izzie.
Dagen etter var det NKK utstilling. Der ble Izzie 2. beste juniortispe med exl. og CK. Hun ble desverre ikke plassert i beste tispeklassen.
Var også så heldig å få lov å stille Leah for Tove Kaspersen. En artig hund å stille. På lørdag ble det exl og CK uten plassering. Og søndag ble det exl. Tusen takk for at jeg fikk stille henne!